17 mars 2011

vilodag

Vilodag i tisdags och ett kort men intensivt pass på förmiddan igår, sen rensning i syrummet resten av dagen. Jag hittade massor med vackra tyger som jag glömt bort, kom ihåg tankar på projekt som helt enkelt inte blivit av... Men nu är det ordning o reda där inne, sybordet är rent och maskinen nyoljad. Det finns massor med projekt som jag vill börja med omedelbart.
Få saker inspirerar mig så mycket som vackra tyger!!

Mitt i sorterandet fick jag även ett oväntat telefonsamtal som gjorde min dag lite, för att inte säga mycket bättre. Och idag hade jag således en informell lunch med mycket trevligt snack som förhoppningsvis leder till något ännu roligare, men än så länge lite småhemligt...

Telefonsamtalet fick mig lite ur fokus igår och jag gjorde färdigt i syrummet idag istället, garderoben får vänta till senare. Där kan man ju i alla fall stänga dörren ;)

Träning blev det ingen idag, lyckades inte ladda före lunchen och efteråt åkte jag hem och bakade istället. Det har blivit mördegskakor, jitterbuggar och rocky road. och så har Surdegsgrunden Råger blivit lite extra ompysslad så han är redo för brödbaket i morgon o på lördag. I morgon ska det även bli solroskakor och glutenfri kladdkaka och kanske ett träningspass...

Inga kommentarer: