14 mars 2011

Rätt ok helg

I går var jag så seg efter jobbet, hade ingen lust eller ork att göra något annat än åka hem o sova... MEN, jag hade lovat Miska att åka till Norrköping o köra ett pass med honom så det va bara att åka iväg, jag gäspade mååånga gånger på vägen!

Väl där visade det sig att vi var ett helg gäng, närmare bestämt 8 pers som skulle köra så vi började med uppvärmning i par. Sparring i olika konstellationer med halva gruppen körde x rep av nån övning (typ 15 knäböj eller 10 armhävningar)o sen byte.

Sen Fight gone bad (-ish). 1 min amrap per station, direkt byte till nästa och 1 min amrap där
handstående armhävningar
Räckhäv/pullups
Wallballs
SDLHP
Boxhopp
Vila

Totalt 3 varv, så många reps som möjligt. Jag tappade räkningen efter ungefär 30 sekunder av min första övning så jag har ingen aning om hur det gick. Men kul var det och trött blev jag!

Idag körde jag ett "enklare" pass rent teknikmässigt i alla fall
Löpning 1,6km (ca 11,512km/h)
100 sit ups
100 rygglyft
Löpning 1,6 km (promenad första 300, sen jogg sista 350 toksprint)

Det tog mig 36 minuter och sista löpningen var ett skämt första 500 meterna. Benen fungerade helt enkelt inte med så trötta rygg och magmuskler. Men jag snittade 10km/h till slut trots allt!

I morgon vilodag!

PS, vi vägde oss idag och jag har gått ner 18hg denna månad... Inte massor, men ändå åt rätt håll. MI har redan nått sitt första delmål på -10kg... Grattis till henne!!

Inga kommentarer: