29 oktober 2010

Yawn...

Är ordentligt slut i hela kroppen idag! Trött i huvet efter ytterligare en dag e-learning av nya systemet till jobbet (8 av 47 timmar avklarade) och ruggigt trött i alla muskler efter dagens pass på gymmet!

Fick med mig M från jobbet tidag igen och vi började med lite teknikträning på roddmaskinen, sen uppvärmning med lite rörlighetsövningar, stretch och så mer teknikträning i form av diverse olika knäböj.

Därefter 5 omgångar av 5 pull-ups + 5 dips i maskinen, 7kg tyngre varje varv utom sistaför där tog det stopp, vila medan den andre körde.

Lite mer teknik; thrusters, ryggresningar och sit-ups (typ GHD, fast på bänk)

Sen vår WOD;
21-15-9
thrusters (bara 10kg för mig, 7,5 för M)
ryggresningar
sit-ups

tror M blev trött och fuskade lite på slutet, men väl kämpat in i det sista måste jag säga!!
Min tid böev 8;44 och det var situpsen som förstörde för mig... orkade helt enkelt inte köra obrutet!

I morgon kör vi igen jag och M, och så får vi troligen med oss en till... J som ska få testa sitt allra första Crossfitpass =)

SÅ vad händer mer i mitt liv?? Tja, jag jobbar, tränar gosar med sambo och katter och bloggar lite i bland.... vet inte vart tiden tar vägen men snart är det november. vf? det va ju sommar nyss ju??? O just det, har tvättat idag också, inte en dag för sent. Duktig jag (även om M fick hänga tvätten, jag orkar inte upp så högt med armarna...)!!

Dagens mat;
Frukost 7 halv macka med ost + kaffe
frukost 8.30; yoghurt med nötmusli
lunch; fläskkarré m grönsaker, vatten och en smörgås
mellis; totalt 4 satsumas och rätt mycket kaffe
middag; chili con carne med bröd, mjölk
fredagsmys; kokostoppar och lite glass (dock ej samtidigt)

trevlig helg på er!

Inga kommentarer: