30 oktober 2010

anotherone bites the dust!

Lätt frukost i morse, kräm & mjölk och en clementin, så iväg för att träffa M och J för lite utomhusträning och benmuskelbyggande! Blev lite sen då någon stulit även min extra skrotcykel *suck* så jag fick promenera...

5 grader varmt enligt termometern på balkongen, mulet med solglimtar och ganska lite vind, perfekt hög klar luft och mycket höstlöv i underbara färger. Minst sagt laddad för ett hårt pass!

Vi träffades vid Tannefors slussar och hittade en bra stenmur på en av öarna i kanalen. Lite uppvärmning och teknikgenomgång och sen körde vi ett pass lånat från Crossfit Nordic;

20 OH squats
30 box jumps
40 utfall (20/ben)
50 squats
40 utfall
30 box jumps
20 OH squats





Jag tog längst tid på mig med 11;29, men det hade tagit ännu längre tid om jag inte haft nån att tävla mot. Fy fn va mina lår brände, och stumma lår redan efter första 20 OH squatsen underlätade inte direkt boxhopen ;) men det gick!

De andra två såg precis lika lättade ut som jag kände mig när sista squaten va klar... får se om jag kan gå i morron ;) Vilodag (thank someone!!), ska till päronen och inviga braskaminen på verandan samt byta till vinterdäck på bilen. Wish me luck!

Inga kommentarer: