04 november 2010

Nej,jag har inte lagt ner träningen, men lite oplanerat har det blivit varannan dag ist för 3+1...
Söndag var vilodag (ist för lördag som skulle ha varit det)
Måndagen var dåligt planerad (hade glömt ett möte efter jobbet och hade ingen energi efter)

Tisdag körde jag och M ett pass efter jobbet;
15 min på löpband, jag tog mig 2,5km trots ganska lång promenadstund i början och slut =)
uppmjukning av leder och snabb teknikgenomgång
sen 12-9-6-3 på tid;
armhävningar (båda gjorde på knä)
SHPDL (10kg skivstång för mig, hantel för M)
push press (samma vikt för mig, en hantel till för M)
Min tid; 4;50 M's något kortare
Därefter HS träning, vi ackumulerade 2 min var. M gjorde ett strålande jobb, speciellt med tanke på att det nog var rätt länge sen hon försökte stå på händer!!Jag är otroligt stolt över min 1:a minut obruten HS (med stöd mot ribbstol), andra minuten fick jag dela in i tre delar...

Onsdag; ordinarie vilodag enl schema, hade tänkt träna men återigen dålig planering och prioritering

Torsdag; "Cindy"
20min amrap
5 pull ups (tunga ringrodd)
10 push ups (på knä)
15 knäböj
när klockan ringde hade jag 5 knäböj kvar på mitt 10;e varv.
Armhävningarna var grymt tunga, men för första gången kände jag att jag orkade gå ordentligt djupt och få till nästan full ROM (range of motion)

Måste snart börja göra riktiga push ups, inte för att de på knä är för lätta utan för att jag skaver bort huden på knäna när jag kör som jag gör *hahaha* det kallar jag motivation att gå vidare till nästa nivå!!

på 20 minuter gjorde jag alltså totalt;
50 tuuuunga ringrodd
100 armhävningar på knä (med bröstet nästan ända ner i backen på varje!)
och 145 knäböj
Måste faktiskt känna mig lite nöjd med det ;)

Inga kommentarer: