05 november 2010

En riktig kortis

Tvungen att satsa på ovanligt ordentlig uppvärmning pga stelhet sen igår och så la jag till en hel del teknikrepetitioner innan jag började. Borde öva mer ryck också, men det får b li en annan dag!

Grace blev dagens WOD; 30 repetitioner Clean&jerk på tid.

Efter 2 min och 38 sekunder hade hantlarna åkt från golvet och upp på sträckta armar över mitt huvud 30 gånger. Lite för lätta hantlar egentligen, men svettigt blev det och de sista 6 var ingen lek....

Done for today!! Jag gillar denna träningsform mer och mer ;)

Jag har för övrigt ställt mig på vågen igen, och jag kan tyvärr inte hitta nån bra bortförklaring men den står på 107,3kg. SÅ det blir en omstart i tabellen till höger med denna nya, fantastiska vikt att utgå ifrån... *Försöker att inte känna mig uppgiven*

Inga kommentarer: