07 mars 2011

2 PB

I torsdags försökte jag mig på ett hantelkomplex. Tanken var att jag varje varv skulle göra 5marklyft, 5 frivändningar, 5 push press och 5 front squats och att jag varje varv skulle öka belastningen...

Hantlarna i hantelstället går från 1-10kg och sen finns ett större rack med tyngre hantlar och inte riktigt lika små hopp mellan vikterna.
10kg/hand kändes lite lågt så jag började direkt på det större racket och 11,5kg. Det var tom enkelt och jag gick på nästa steg som var 13,5 kg, inte lika lätt men det gick ändå bra.
Nästa steg blev 16kg/hand och allt gick bra fram till den andra frivändningen, då satte jag hanteln mitt i högeraxeln och gav mig själv en vacker blålila dekor...
Jag bytte till skivstång och körde ett varv på 22,5kg - enkelt
27,5 kg - lite tyngre men det enda som var riktigt jobbigt var push pressen
32.5 kg - en frivändning gick men inget mer... 32,5 kg är å andra sidan PB på frivändningar så jag får väl inte vara helt missnöjd ;)

Efter passet skakade mina armar så mycket att jag nu i efterhand inte riktigt kan läsa mina anteckningar som jag fyllde i direkt efter, och håret gick inte att tvätta den dan!
Kvällen avslutades med thaimat, vin och skitsnack hos J tillsammans med MI, mycket trevlig torsdag även om det tog emot ordentligt att gå upp och jogga till jobbet fredag morgon kl 5:30...

I lördags bjöd Linköping på strålande vårväder och fågelsång! Jag skulle inte börja jobba förrän 10 och tog en skön löptur till jobbet. La lätta intervaller var tredje minut och kom till jobbet, svettig och anfådd och med med veckans andra PB, 24min 31sek på de knappa 4km det är dit. Joggen hem efter jobbet gick nästan lika snabbt trots att jag skippade intervallerna (25-26min, kollade klockan men tog inte tid)
Avslutade den dagens träning med en WOD och sen underbar middag på Trattoria da Vinci med brudarna från jobbet, sen natt, mycket av allt som är gott och en oförskämt lat söndag följde på det! Inte ett dugg synd om mig ;)

Vi mätte oss i lördags också och det känns lite bättre denna gång:
Midja; 95cm (-3cm!!)
Byst; 117cm (+1cm... annan BH denna gång)
Höfter; 125cm (-1)
Överarm; 41cm (-2)
Lår; 74,5cm (+1, mätte nog lite slarvigt)

Idag blev det en lugn jogg i ruggig motvind till jobbet men ingen träning utöver det och nu är det definitivt sovdax! Go'natt på er!

Inga kommentarer: