06 november 2010

Pass två lördag

Efter jobbet tog jag och M en promenad längs med ån som uppvärmning, vi stannade återigen vid tannefors slussar för att köra dagens pass. Jag va lite nervös för vad M skulle tycla om passet eftersom hon så sent som för två veckor sen sa; vi ska inte springa nåt va?? Jag kan inte springa!

Vädret? strålande sol, nån minusgrad och frost, skulle bara ha kommit ihåg att ta med mig vantarna från jobbet också....

Passet döpte jag till Up'n Down;

25 burpees (ner , armhävning, upp och hopp, ner armhävning, upp och hopp...)
150m sprint (ner till bron, upp över brom bort till sopkorgen och tillbaka upp igen)
25 sit ups (hela vägen upp, hela vägen ner, hela vägen upp hela vägen ner)
300m sprint (150 meter uppför brant backe, till sopkorgen och tillbaka ner igen)
25 dips (ner o upp o ner o upp oner o upp...)
300 m sprint ( samma branta backe upp, samma branta backe ner)
25 knäböj (ner, upp, ner, upp, ner, upp...)
150 m sprint (ner till bron, upp över bron o tillbaka igen)

det tog mig 14;33, M sprintade i mål på 16;11.

Sen blev det luuuugn jogg sista kilometern hem till ett långt varmt bad och slappande i soffan med gott samvete och en god bok!

Inga kommentarer: