08 november 2010

Barbara

Vilodag söndag, SysterYster och jag tog en timmes ridtur i solen och tittade på det vackra frostlandskapet... en helt underbar förmiddag innan det var dags för jobb på kvällen.

;åndag och passet från Helvetet... eller i alla fall nåt åt det hållet. M fick välja pass från Crossfit.com ur listan på tjejerna och Hjältarna. Hon valde, av någon outgrundlig anledning, en WOD som kallas Barbara.

5 rundor, 3 min vila mellan varven;

20 pull-ups
30 armhävningar
40 sit ups
50 knäböj

VI vilade lika länge som det tog den andra att genomföra ett varv, mest för enkelhetens skull, VI var då inte i vägen för varandra och kunde kolla positioner och tidtagning åt varandra.

Jag hade med mig ringarna så vi körde ringrodd för att slippa springa bort till gravitronmaskinen och riskera att den va upptagen (det går ju ändå på tid, eller hur!!)
Armhävnignar gjorde jag på knä och M varierade mellan knä och mot ribbstolen
M skalade även situps en del (gick inte hela vägen upp)
men knäböjen gjorde vi, med brännande lårmuskler och darrande ben

Summan för alla 5 varv blev för mig precis över och för M strax under 30 minuter.
Jag är nöjd bara att ha överlevt!
Jar nära att svimma efter tredje varvet och fick kämpa ända in i mål mot spykänsla och darrande muskler.
Vi har dock redan bestämt att vi ska köra én Barbara till, precis efter nyår, som jämförelse =)

I mogon; 50 burpees på tid

Inga kommentarer: