23 oktober 2010

igång igen

En veckas uppehåll från träningen. Det va inte riktigt planerat, men vänsteraxeln är fortfarande inte helt kry. Blåmärkena är i alla fall borta så idag körde jag =)

Gårdagens pass från Crossfit Nordic såg kul ut redan igår, så det fick det bli idag!
Ordentlig uppvärmning följt av lite övning i turkish getups

Sen 4 varv på tid;
1 Turkish getup (per sida)
8 pull-ups (ringrodd i mitt fall)
12 knäböj
5 HSPU (eller 15 sek handstående för mig, fötterna på ryggstödet till soffan och så mycket vikt jag orkade på armarna)
8 swings (samma vikt som i TG)
12 sit ups

tiden blev 16:45, axeln strulade lite och jag fick inget riktigt flyt i passet, men det känns bra ändå.
I morgon blir det en heldag med jobb och afterwork. däremellan ska jag klämma in ett pass löpintervaller på gymmet; 200, 400 och 600meter, gånger 3! vila mellan varje intervall lika länge som det tog att springa den senaste...

Inga kommentarer: