15 oktober 2010

Höstträning ute

Bonusbild på dagens fantastiska väder... innan det blev mörkt och nollgradigt
vilket det var när resten av detta inlägg utspelar sig!

Åkte till Norpan för att träna med Miska igen, det börjar bli kyligt nu med utomhuspass är så grymt härligt! Och jag känner mig mindre uttittat när vi är två eller fler som kör ;)
Trots två dagars vila var jag fortfarande lite sliten i kroppen, men inte värre än att jag kunde ge gärnet efter lite uppvärming.

Parkourövningar i uppvärmningen, rullningar (typ kyllerbyttor fast med fart och med fallteknik för att skydda ryggraden) gorrilla träning (hoppa upp/över på bord och dyl) och så lite vanligt hopprep och accelerationslöpningar.

Mycket fokuserad på att försöka tima hoppet rätt till dubbelhopp...

Gorillahoppen var inte min grej, tror jag har för långa ben och för korta armar, slår i smalbenen och kommer inte upp över huvud taget, men det kanske ger sig när jag slutar va feg o tar i ordentligt? kullerbyttorna gick bättre, riktigt bra när jag tog lite fart och vågade rulla runt på riktigt, sämre när jag satte vänsteraxeln rakt ner i backen istället för att rulla via armen ner på rygg... dubbelhopp gick inte alls idag, men jag kände mig stark i singelhoppen och accelerationslöpen!


Så själva passet;
3 varv på tid
16 st enhandsryck (8/arm) följt av push press /jerk till OH (15kg)
16 burpees


Rycken gick bra, fick dock köra tvåhands push press efter endast ett par reps

I burpeesarna gjorde jag armhävningarna på knä och jag klarade alla 48 utan att skala ner ytterligare. I våras orkade jag max 5-8 armhävningar på knä och då fick jag inte ens till särskilt bra ROM =)

Tiden blev 15;41 fast det kändes som om det tog minst en halvtimme många onda tankar gick till den som valt passet, men jag fick ju se honom plågas sen också så det känns lite bättre nu ;)
Kommer nog skicka en ilsken tanke eller två under morgondagen också, för jag tror inte att mina axlar kommer vara fullt brukbara!



Bara för att jämföra kan jag meddela att han körde 15kg per arm fast båda armar samtidigt och 16 ryck per arm och riktiga burpees och han va klar efter knappt 10 minuter... men så är han ju snäppet mer vältränad och har nästan ett år mer crossfitträning i musklerna. Det såg dock ut att göra ganska ont sista varvet! *hahaha*



Ni ser precis hur fokuserad han är på bilderna och hur otroligt kul den där 32;a av 48 är...oavsett övning ;) Själv är jag fascinerad av hur otroligt tunga upphoppen blir i burpees efter bara sådär en 7-8 stycken. Sjukt tungt att få fötterna att lyfta från marken på nummer 20-nånting! Måste nog träna lite på spänsten =D


Karin efterfrågade viktuppdateringar... ska försöka komma ihåg o ställa mig på vågen i morgon, men ärligt så skrev inget sist för jag blev så arg, hade gått upp ca 2 kg igen, kan ju låtsas att det enbart är muskler!!

Inga kommentarer: