18 juli 2010

Helgen

Torsdag blev det dubbelpass och rena rama bootcampkänslan i stugan, jag körde en kort WOD först; 3 varv på tid: 5 dubbelhopp, 100m sprint, 10 marklyft (fyllda vattendunkar som vikt). 4 min 57 sek tog det =) medan systeryster var ute och joggade med hundarna körde ma&pa samma pass som mig... Sen körde jag vattengympapass med mamma, pappa och systeryster och därefter dagens andra WOD; 50 good mornings, 400m löpning, 50 rygglyft, 400m löpning, 50 ringrodd, 400m löpning på en tid av 12min 37sek.

Fredag välförtjänt och behövd vilodag! Lite stretching annars rörde jag inte en fena =)

Lördag; åter igen en ganska kort WOD; 4 rundor 10 ringrodd + 10 thrusters (fylld vattendunk som tyngd) tiden blev 4:56. Det var ett härligt träningspass, mest för att det äntligen började blåsa och regna och för att jag rockade loss ordentligt med afrikanskinspirerad dans som uppvärmning =) Övade lite på tuck-jumps också, dvs höga hopp och upptäckte att min spänst inte är något utöver det vanliga ;)

IDag har jag inte hunnit träna än, men det ska bli OH-knäböj och dips så snart jag smält min lunchtaco lite mer...

Jo, vägning i morse också, 105,8kg så varken upp eller ner de senaste två veckorna... Kan inte säga att jag är nöjd, men snart är det dags för mätning igen och kanske får jag min belöning då...

Inga kommentarer: