19 juli 2010

21-15-9

Av någon anledning är det ganska vanligt inom Crossfit attman gör 3 omgångar av olika övningar och att man gör just 21 rpetitioner första varvet, 15 reps andra varvet och 9 reps sista varvet... Jag har än så länge inte lyckats hitta nån förklaring, men effektivt är det och trött blir man!

Idag var det 4 övningar; thruster (alt wallbals), lådhopp, marklyft och höga sumolyft (alt rodd, om man väljer rodd i en maskin räknar man kalorier istället för repetitioner)

Uppvärmningen blev hopprep 2 min, 15 knäböj, 30 lätta ringrodd och 30 armhävningar i ring, o så körde jag 15 thrusters med 12kg vikt... sen var jag tvungen att avbryta för det var alldeles för tungt för mig och träningsvärken jag har i baksida lår =) SÅ jag bytte till lättare vikter och började om. Resultatet blev 8 minuter 9sekunder och en genomsvettig flåsande Liza och trötta, ömma axlar. Känns bra!

I morgon ska jag åka en sväng till SysterYster för att låna hem skivstång och lite andra vikter från deras för närvarande oanvända gym=)

Inga kommentarer: