14 juli 2010

Ojoj vad jag uppdaterar sällan

Ännu en helg utan vägning... fast här i stugan har jag ingen våg så jag anser mig ursäktad ;)

I helgen blev det dessutom lite si och så med träningen... Vi hade mycket trevligt besök från Norrbotten med hela familjen P/B samt att vi var barnvakter åt lilla I (för första gången över natten!!). Dessutom var det dryga 30 grader varmt i skuggan, närmare 35 under lördagen (29 grader i vattnet!!!!!!) och det blev inte mycket svalare på kvällen så min träning ersattes med "kettlebellswings" med liten I, bärande av liten I, leka flygplan med liten I och hopp/dans och lek med liten I, inte illa det heller faktiskt! Mycket trevlig helg blev det i alla fall.

Måndag, tisdag och onsdag har jag i alla fall tränat ordentligt i värmen;
WOD måndag; "Tabata this" (tabataprotokollet; 8 rundor med 20s jobb, 10s vila; på rodd, knäböj,pullups&armbävningar poäng = lägsta antalet rep i någon av 20sekundrarna/övning) 45poäng
WOD tisdag; 5 rundor på tid; 15 axelpress, 15 burpees, 15 utfall/ben (tog mig 17min,20s), 5 min vila, dubbelhoppsträning (blev 20st), vila, ackumulera 1 min bryggträning (blev bara 20sek innan jag fick kramp i baksidan på låret).
WOD onsdag; 1-20-1-20-1-20-1 (1=1st armhävning, 20=20st bänkpress med liten stock/stor gren), 3-3-3-3-3 benböj med vikt (stor gren) bakom axlarna, 5x5 ringrodd

Dessutom har både syrran och hennes man börjat haka på mina crossfitpass, mamma testade idag, pappa säger att han nog ska testa nån gång och vi ska åka o handla nya träningskläder till M i morron så att han också, om än något motvilligt, kan börja haka på=) Lilla I sitter än så länge mest brevid och hejar, så fort man tar vilopaus eller saktar ner ropar hon; Mea!! Mmeeeaa!! Mea opp, mea opp!!! Vilken hurtbullefamilj jag har!

I övrigt har jag bara njutit av att inte behöva göra något mer än umgås med min familj, lekt med lilla I, (jobbat)badat, fikat, sytt, badat, läst, (åkt o jobbat) slöat,fikat,åkt båt, badat, busat med hundarna, badat, fikat, lekt, läst osv, osv,osv

En fantastisk sommar, och min semester har inte ens börjat än!! *mys*

Inga kommentarer: