22 november 2011

Hoppsan!

Fick aldrig ihop nån plan förra veckan... var alldeles för trött när jag kom hem från Kryssningen. Den synden straffade sig snabbt, jag har inte ökat i vikt men jag har ätit väldigt sent på kvällarna eftersom det tagit längre tid att komma fram till vad som ska ätas, kolla vad vi har hemma, ev gå o handla osv!!

Att man aldrig lär sig!

Har inte varit mycket duktigare denna vecka men;
Måndag lunch;
"Left over gryta"
Dvs blandade grönskasrester, nån form av bönor/linser, en liten torkad chili och lite överbliven köttfärssås (eller korv, eller tacofärs, eller chili con carne eller vad som nu råkar finnas till hands) Är grytan för torr; fyll på med färska hackade tomater eller tomatsås (el ev creme fraische) är den för rinnig; fyll på med grönsaker eller låt koka ihop lite längre.
Perfekt sätt att bli av med rester, få en lite för liten portion rester att räcka till en eller helt enkelt få en restportion att räcka till flera! Snabbt går det också, ca 5-10 min

Måndag middag: Pannkisar med rom, lök och smetana

Tisdag:
Pasta med Laxssås (bytte min pasta mot hyvlad zuccini, vitkål och strimlade morötter)
Laxsås (2 personer); lite färsk ingefära, en halv röd lök, en halv gul paprika, 2 klyftor vitlök, lite purjo, 1 portionsbit lax, lite matlagningsgrädde, salt och pepper - koka ihop

Onsdag:
lunch; kokt blomkål m stekt picnickbog
Middag; kyckling med ananas i chilisås
Träning; Crossfitpass

Torsdag; Karibisk kycklingsoppa (om jag inte åker till systeryster och blir bjuden på mat istället)

Fredag-söndag är vi i stugan så vi får se vad som bjuds/lagas
Lördag; löpträning

Söndag; Mysmiddag med partybrudarna och det är MIs tur att laga maten!

Inga kommentarer: