10 april 2011

WOD 11/4

Jag har varit lite smådålig på både träning och att äta rätt senaste veckan så nu ska jag och Miska köra ihop ett tag igen. Alla som vill får hänga på, alla dagar eller bara nån dag i veckan. Vi kör varannan dag Crossfit metcon och varannan dag löpträning och jag kommer lägga morgondagens pass här på bloggen en dag i förväg. SÅ: i Morgon kör vi 100 wallballs på tid samt 2 MWODs. MWOD; Mobility Wod är precis som det låter övningar och rörelser för att öka rörligheten i leder och muskler och få spänningar att släppa. Här finns hur mycket som helt om MWODs. Välj 2 som riktar in sig på dina problemområden (för min del skuldrorna tex) eller två som passar för dagens pass; bröst/axlar och höfter/knän. Wallballs går att byta mot Thrusters (skivstång eller hantlar) om man av någon anledning inte har en bra tung boll eller ett bra mål att kasta mot. Thrusters är dock inte lika explosivt så att öka tyngden lite kan vara ett bra alternativ. En låg bänk eller stol är bra att ha som "bottenmärke", i både thrusters och wallballs, dels vänder man inte för tidigt och det känns tryggt att man inte kommer trilla baklänges när man börjar bli trött ;) Good luck! Edit; Jag har försökt ändra så att inte allt hamnar i ett enda långt stycke, men det verkar itne gå... Sorry

Inga kommentarer: