13 april 2011

Home sweet home

Tre roliga dagar i Örebro är över och jag är hemma igen, trött men nöjd med insatsen! Har träffat alla härliga kollegor i mitt nya team och lärt mig massor matnyttiga grejer. Igår skulle jag ju köra ett intervallpass och då jag inte hade min underbara gymboss-timer så tänkte jag köra på löpbandet på hotell-gymmet... När man inte vet hur dan kommer se ut är det bara att bita ihop och köra übertidigt morgonpass så efter en sen kväll med massor av god mat och div dryck till tog jag mig upp till löpbandet och skulle köra. Dock var det ett sånt där ettrigt pipande löpband (pep riktigt högt varje gång jag rörde en knapp) som dessutom ökade/minskade hastigheten väldigt försiktigt (tog 15-20 sek att ställa om 5km/h). Inte helt optimalt när plan en är 60 sek full fart och 30 sek återhämtning. Jag hade ju kunnat köra stående vila med bandet igång, men den griniga gubben på cykeln bredvid (som envist skulle titta på svts rullande tvtablå) störde mig och dessutom blev det snabbt ganska kvavt i det lilla gymmet så efter 15 min relativt hård löpning bestämde jag mig för att ta ett utepass i alla fall. En mycket trevlig nattreceptionist som ännu inte fårr gå hem visade mig en lämplig slinga och passet avslutades med dryga 20 min lugn jogg och frisk luft istället =) Idag körde jag ryckträning med teknikfokus; 3-3-3-3-3 (dvs 5 omgångar, 3 ryck varje gång med vila efter behov emellan. höjning av vikten mellan varje 3:a) 17kg - 22 kg - 25.5kg - 27kg - 32kg (fixade första, men den va inte snygg. fail sen) - 27 kg (riktigt snygga!) I morgon blir det löpning igen: Death by 10m dash! dvs spring 10m första minuten, spring 20m andra minuten osv tills du inte hinner den givna sträckan innan minuten går ut. Jag tänkte stega upp en 10m-sträcka bakom huset och springa fram o tillbaka bara för enkelhetens skull. Lycka till!

Inga kommentarer: