03 november 2011

Bidde ingen paj

Fina sötpotatisar och billig färsk svensk fläskfilé i affären??
Helstekt fläskfilé med ugnsrostad sötpotatis & Pumpa (det jag inte använde i måndags) "strösslad" med blåmögelost

Fredagsmys såhär på en torsdag eftersom jag åker till stugan utan älsklingen i morgon, han får vara hemma och jobba och jag tänker myskurera min förkylning under en filt framför brasan!

Nästa helg blir det partykryss till Tallin och då bara måste jag vara frisk och helst ha hunnit med ett par träningspass (för samvetets skull).

2 kommentarer:

Karin sa...

Är det gott med rostad pumpa? Vad smakar det? Låter spännande.

Minellie sa...

Jag tycker att det är jättegott, men olika pupmasorter smakar lite olika, butter nut squash är nog en av mina favvisar både som tillbehör eller i grytor/pajer/soppor. Fast jag har ju ärligt talat inte testat så himla många olika ;)

Påminner lite om sötpotatis i smaken fast lite annan konsistens och mer smak om du fattar vad jag menar :)