15 februari 2011

Hoppsan

Det var inte alls meningen att det skulle gå så lång tid mellan uppdateringarna! Jag hade bara lite annat för mig och sen blev jag sjuk igen =(

Hela januari gick träningen riktigt bra, 3-4 dagar träning följt av 1 vilodag o så på't igen, första veckan i februari kändes riktigt bra den med.

Måndag förra veckan hade jag vilodag, tisdag hade jag halson, onsdag täppte näsan igen, torsdag däckad, fredag snörvlig o huvudvärk, lördag-tisdag rätt ok, kan jobba men har ingen ork i kroppen och näsan är fortfarande snörvlig o täppt, så ingen träning.

Dagens stora besvikelse var månadens vägning... jag har gått upp 6 hekto denna månad, trots extra koll på maten och träning. Suck o blä!! Inte har jag minskat mycket i kroppsmåtten heller.
Sen Augusti har jag ökat en hel del... Dålig disciplin tror jag, jag måste fn ta tag i det här på riktigt nån gång, inte bara träningen alltså, utan matproblemet!!

Midja; 98 (-1 sen 1:e jan)
Byst; 116cm (+/- 0)
Höfter; 126 (+1)
Överarm; 43 (+1)
Lår;73,5 (- 1,5)


Vad gör jag för fel??? Well, det är väl bara att försöka bli frisk o kolla maten ännu noggrannare, kanske får börja ta med hushållsvågen till jobbet så jag kan väga allt där med? Det är riktigt svårt att äta nyttigt när minst ett mål mat/dag är restaurangmat, även om jag mestadels äter färska eller stekta grönsaker med någon form av kött/fisk till, hur mycket extra gömda kalorier kan de få ner i det liksom?? Usch, jag vill se resultat! Jag behöver pepp!!

1 kommentar:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Pepp Pepp!

Kan tänka mig att det känns lite frustrerande. Träningen har du ju redan på plats, så då är det väl maten som du säger.
Kanske ska du skriva matdagbok i tex. en vecka för att se vad du får i dig? Då kanske du kan analysera bättre vad som kanske bör förändras.
Äter du regelbundet, inte alltför sent på kvällen? Det är ju lite svårt kanske med det jobb du har, men kanske kan det hjälpa att få regelbundna mattider, så att kroppen vet att mat kommer då och då.
Ett tips kan ju vara att lägga upp en bra matmeny för en vecka och håll dig strikt till den och se om det ger resultat.
Kanske ska du väga dig oftare i en period, ex. en gång i veckan? Det kan vara lättare att se tillbaka en vecka och se vad man ev. har gjort fel, än en hel måndag. Har du gått ner kan du fundera på vad du gjorde rätt den veckan, om du gått upp vad du kanske bör förändra.

Lite av mina tankar bara... :-)

Pepp Pepp Pepp Pepp!