21 februari 2011

Äntligen!!

Idag kände jag mig tillräckligt frisk för att gå o träna så det blev äntligen ett pass, det första på två veckor!!!

5Varv;
1 hang clean (22,5kg)
3 front squats (22,5kg)
3 burpees
5 boxhopp (på träningsbänk, strax under knähöjd)
10 mountain climbers

Jag var tvungen att ta det riktigt lugnt för flåset och hjärtats skull... märks att lungorna tar stryk vid en förkylning o att konditionen försvinner snabbt när man inte tränar! 12 min 32 sekunder tog det i alla fall, med ganska många micropauser mellan momenten. lååångt ifrån nöjd, men helt slut som sig bör ;)

Annars då? Jo jag fyller i dagligen på matdagboken.se vad jag äter och hur mycket. Den räknar kalorier åt mig (och hur mycket jag borde äta på en dag), fördelningen mellan fett kolhydrater och protein och jag kan säga att de tär mycket lättare att låta bli chokladkakan om man först fyller i att man ätit den o ser hur lite som blev kvar till annat ;)
Jag försöker även dra ner på kolhydraterna samt byta ut de jag äter mot långsammare varianter

Jag kommer att väga mig på vågen här hemma 1 gång i veckan, men jag litar inte på den egentligen (visar upp till 2 kilos skillnad vid samma vägningstillfälle, beroende på hur man placerar fötterna...) men den kanske kan ge ett hum i alla fall.

Sist men inte minst ska bilen få vila så mycket som möjligt nu, jag har ju kört bil till jobbet sen cyklarna blev stulna. MEN from i morgon blir det apostlahästarna till jobbet, tempo beroende på halka och dagsform och troligen buss hem de dagar jag jobbar sent.

Jag vet att jag har sagt det förr, men NU JÄVLAR!!!

Inga kommentarer: