27 november 2010

Sjuk

I måndags kväll slog den stora höstförkylningen till, optimistisk som jag är sov jag sådär en 14 timmar och gick och jobbade tisdag kväll i alla fall... Det gick över förväntan men gjorde knappast underverk för allmäntillståndet ;)

Onsdag och torsdag har jag legat med omväxlande frossa och svettningar under en tjock filt i soffan och mestadels sovit. Fredag skulle jag ha jobbat men även denna dag spenderades till större delen sovandes. Ett litet äventyr utanför lägenheten orkade jag med också, heeela vägen till affären (tvärs över gårdsplanen) och tillbaka igen. Inhandlade lite mjölk och lite godis (som jag dock inte orkade äta). Det doftade snö och vinter ute och jag önskade att jag orkat ta en lite längre promenad...

Idag mår jag bättre, huvet är tungt och näsan igentäppt, men cellerna innanför pannbenet verkar ha vaknat till liv och lederna protesterar inte lika mycket när jag försöker röra mig. Jag har även lyckat hålla mig vaken sen jag klev upp i förmiddags, dvs 2 timmar i sträck!!

I morron är planen att jobba igen och än så länge ser det lovande ut. håll tummarna för att det fortsätter så!

Stora framsteg med andra ord

Inga kommentarer: