21 november 2010

Liten bloggsvacka senaste veckan, men en hel del träning =)
SM var riktigt kul, men blogspot samarbetar inte med mig i bilduppläggningen så det kanske kommer så småningom eller i mycket begränsad upplaga nån gång när jag orkar bråka om det!
I all korthet kan jag bara säga ett en heldag med andra crossfitnördar, många mycket mer insnöade än mig, var otroligt inspirerande! kämpaglöden, sammanhållningen, envisheten, glädjen!!!

M och jag har tränat, skrattat och tränat lite till, maxtest i både marklyft och clean, övat handstående armhävningar, tagit ut oss totalt, gjort knäböjshopp och bearcrawl, teknikövar olympiska lyft och sprungit lite grand.
Idag tex körde vi 6 varv på tid;
Xm OH-walk (2 varv run gymmet med vikt över huvudet)
12 push press
12 boxjumps (lite hög box så det blev kliv)
12 Sumo Deadlift Highpull
jag körde 20kg första varvet och 15kg resten, M körde 15kg första och 10 resten (bortsett från sista SDLHP då hon verkligen gav allt med 20kg-vikten)
Knappt 19 minuter var höll vi på.
En underbar, Härlig söndagkväll =)

I fredags var det temamiddag igen, älsklingen och jag bjöd på temat MÖRT. Det blev;
Sjögrässoppa med musslor till förätt (mört öter sjögräs)
egenfiléad abborre med potatis o sås till huvudrätt (abborre äter mört)
äppelpaj m. ört och vaniljsås till efterrätt (skulle egentligen varit kräftor, men det va ingen som orkad det då)

Kräftorna som blev över åts igår kväll då det var dags för den 19:e årliga kräftskivan med våra gamla grannar från Blästad. Kanske i senaste laget för kräftskiva, men lika gott för det!! osså blev det lussebullar till efterrätt =)

Idag har jag förutom träningen varit i Borensberg och hjälpt en kollega flytta, det gick riktigt snabbt och smidigt och det känns som om jag egentligen inte burit en pryl. men alla saker transporterades från lägenheten till huset så jag antar att vi gjorde nåt i alla fall!!

Nu ska jag ta med mig Peter Robinsons senaste bok och lägga mig i ett bubbelbad, sen blir det lite soffmys innan det är dags för sängen!

Hoppas ni har haft mysigt i helgen ni också, jag har i alla fall inget att klaga över!!

Inga kommentarer: