11 november 2010

och jag har bara kört ett av dem...

Igår blev SM-passen officiella (du hittar dem här) och idag testade jag och Miska finalpasset, det absolut sista passet på lördag.

På tid:
15 power clean (70/50 kg)
20 m sandbag throws and run over hurdles (25/15 kg)
15 (herr)/8(dam) handstand push ups
30 kettlebell swings (32/24 kg)
20 m sandbag throws and run over hurdles (25/15 kg)
30 lateral jump burpees
3(herr)/1 (dam) rope climbs
450m run (3 varv)

Vi kan ju tillägga att vi modifierade lite, så för min del såg det ut som följer;
15 power clean (27,5kg)
10 thrusters (17,5kg)
8HSPU (med knäna på bänk)
30 KB-swings (12kg)
10 thrusters (12,5kg, va tvungen att sänka vikten denna gång)
30 lateral burpees (på knä, men riktigt djupa och snygga)
10 pull ups (hade inget rep och jag kommer inte ens en cm på ett rep i alla fall)
400m sprint (löpand, och det stod i andra ändan av gymmet så vi drog av "transporten" dit)

tuuuuungt!! min tid blev 19minuter och 24 sekunder... löpningen blev en total fail jag orkade "sprinta" 200m, sen blev jag akut medveten om att jag ätit tacos till lunch och var tvungen att gå en stund innan jag kunde jogga in i mål!

Nu, över 4 timmar senare har jag ömma axlar, skavda knän (måste bli starkare så jag kan göra armhävningarna på riktigt!), trötta armar, stumma vader, valkiga händer och lår som inte riktigt bär... Härligt! ;)

De som tar sig an detta pass på lördag kommer dessutom ha genomfört 4 pass tidigare under dagen. Jag förväntar mig att bli imponerad, jag är redan imponerad!! Det ska bli så himla kul :)

Inga kommentarer: