05 oktober 2010

bara....lite....till....

Ett sjuhelvetespass idag, min envishet har fått jobba och jag har fått lura mig själv många gånger för att ta mig igenom i full fart!!

2km löpning, sprang hela andra kilometern i 11km/h. Inte så snabbt säger ni? för 1 år sedan var detta min absoluta tophastighet. 100m kanske funkade, 11,2 och jag åkte av bandet!!!
2 km på 11 minuter, så snabbt har jag nog inte sprungit sen högstadiet =)

Efter detta, direkt till roddmaskinen; 2 km och tiden stannande på 9;34. Jag höll på o spy minst en gång och ja, jag hade nog kunnat ta i lite till och gett lite mer, men jag har inte rott så långt och hållit tempo nån gång förut så jag är nöjd med en jämn hastighet i närheten av 2;24/500m och 30 drag/minut.

Så 2 km löpning till... Inte riktigt så att benen hade lust att röra sig ;) men första 500 metrarna höll jag 9,5km/h och sedan ökade jag, sista 200 var jag uppe på 11,5!!! en liten bit över 12 minuter och jag hade blodsmak i munnen. Men j-vlar vad nöjd jag känner mig... fortfarande =)
total tid 36min 2sek!

Hur jag lurar mig själv? "jag ska hålla denna hastighet till nästa jämna minut eller nästa jämna 500m... vilket som nu kommer senast, sen får jag sänka tempot!!" när jag sen är påväg att dratta igenom höljer jag tempot lite för att snabbare komma till den jämna 500metern och sen sänker jag tillbaka till samma hastighet som jag hade innan. På nåt mysko vänster funkar det =)
Nästa gång du är aptrött, kör en kort till halvlång sprint innan du lägger ner bara för att chocka kroppen, det ger resultat!

I morgon; 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 frivändningar, marklyft, armhävningar

Inga kommentarer: