28 september 2010

pepp, pepp, pepp...

Sitter i soffan och har skjutit upp min träning i snart 1 timme, började med att jag helt enkelt inte kunde genomföra dagens planerade pass och jag kom inte på nåt lämpligt att byta ut det momentet mot. Ska köra det i helgen i stugan istället!

Började leta annat pass men hittade inget som "verkade lagom", latmasken fick lite för mycket att säga till om! SÅ jag googlade WOD 28 och klickade på en länk i listan, inte ens träningsrelaterad, klickade på en annan, sen en annan och valde den första som inte var vilodag;

5 rundor på tid;
10 deadlifts (marklyft)
10 hang clean (frivändningar, starta med vikten vilande på låren hängande i armarna)
10 pusch press (axelpress från bröstet)
10 OH squats (djupa knäböj med vikt hållen ovanför huvudet)

Blir samma vikt rakt igenom min nylånade skivstång med liten vikt på blir 7-8kg totalt.

Dags för uppvärmning!

Edit;
Tiden blev 11min 34sek. Mina lår är spagetti nu! O det känns ordentligt i rygg o axlar också ;)
Jag har gjort totalt 200 lyft, 7,5kg per lyft ger; 75kg per övning ger 300 kg per varv vilket ger att jag lyft 1,5ton!!! på knappt 12 minuter ;)

Inga kommentarer: