06 juli 2010

mulet!

I natt har jag inte sovit mycket, svettigt, kvavt och varmt... Men till slut somnade jag och när väckarklockan ringde i morse kändes det nästan svalt. Det regnade!!!

Förmiddagen var mulen men nu mot kvällen börjar solen titta fram igen, det har varit en ganska skön paus från hettan men det gör mig inget om den kommer tillbaka i morgon igen ;)

Dagens WOD var teknikträning på OH Squats (over head squats, dvs knäböj med vikt ovanför huvudet) och maxtest på axelpress. 15 min, random hill motionscykel som uppvärmning och lite armvevande för att mjuka upp lederna. Axelpressen blev inget nytt rekord utan jag stannade på 32,5kg även denna gång, fast det gick ganska lätt och på första försöket. Allt tyngre jag testade resulterade i tvärstopp! Bestämde mig för att lägga till 3x10 hantelaxelpress för att kunna få ett bättre resultat nästa gång, 6kg i varje hand kändes efter ett par vändor: Jag är GRYMT svag i axlarna!!! ;) Träningsvärken i låren gjorde att jag tog det ganska lugnt med knäböjen, men 3 set om 10 med lätt vikt (6kg) blev det i alla fall och jag klarade faktiskt att ta trappen upp även efteråt!

Inga kommentarer: