04 juli 2010

*flås, flås....flås*

Det är varmt, väldigt varmt. skulle ha tränat i förmiddags men kände att det inte ens va nån idé att försöka. Stråååålande sol och dryga 30 grader i skuggan och inte så mycket som en vindpust.

Jag har väldigt svårt att äta när det är så här varmt, det blev jordgubbar i mjölk och en koppa kaffe till frukost, lyckades lätt motvilligt klämma i mig en relativt grov, men liten macka med kalkon och grönsaker på också. Förnuftet vann över orkeslösheten... Tvingade i mig en macka med gräddfil och matjesill till lunch några timmar senare.

Jobbat hela eftermiddan, fram till 18 var det acceptabelt (så länge räckte isen och iskaffet), sen bara klibbigt och segt. Hjärnan lämnade in semesteransökan och allt jag rörde blev lätt fuktigt! Fick burgare till middag (grovt bröd, nötkött, sallad, färsk gurka, tomat, bacon, nån form av dressing) till middag med härligt salta pommes, om jag inte var bättre uppfostrad hade jag nog bara slickat bort saltet från pommesen och nöjt mig med det! Men när jag väl började äta burgare insåg jag hur hungrig jag var och plötsligt kändes kökets matval till mig inte alls lika illa ;)

Efter jobbet bälgade jag ytterligare någon liter vatten och sen slutligen tagit tag i min WOD. 8 rundor på tid; 200m sprint plus 25 knäböj varje runda. jag var slut efter runda 2 *hahaha* men efter 20 minuter och 20 sekunder hade jag sprungit 1,6km och gjort min 200;e knäböj och kunde stolt ägna ett par minuter åt att flåsa innan jag orkade ta mig de 200 metrarna hem igen...

Värmen har tagit ut sin rätt, har antagligen druckit för lite och ätit för lite och haft en lång dag, visserligen hade det nog varit ett jobbigt pass vilken dag som helst, men idag var det tuuungt!

Marie; Förlåt att jag inte uppdaterat mina kalorier, 2 veckor i stugan med ett internet som inte samarbetar med matdagboken ställde till lite. Vill du köra en ny omgång? Jag jobbar resten av juli, dvs jag är i stan för det mesta och kan uppdatera mer....

Inga kommentarer: