02 juni 2010

Hoppa hopprep har jag kunnat....

...en gång i tiden och jag tyckte att det var riktigt kul!!

Springpass på jobbet idag, så det blev träning direkt efter första passet. Sen en låång mumsig sushilunch, promenad i solen, upphämtning av lite varor till jobbet, långfika i solen på uteservering med ett par kollegor som jag råkade springa på, glass på Bosses glassbar och sen jobb igen. I stort en riktigt härlig dag!

Tydligen kan jag fortfarande hoppa hopprep, det är fotfarande kul, men jobbigare än jag tyckte för 20 år sen! Dagens "uppdrag" var att lyckas med 30 dubbelhopp, dvs lyckas hoppa över repet två gånger i samma upphopp. Det var längesen jag kände mig så klumpig, tur att det inte var så många andra i styrkerummet på gymmet samtidigt... Då hade jag antagligen börjat tokskratta högt åt mig själv och snubblat ännu mer =)

Efter en stund fick jag lite bättre kläm på det hela, 4 jämfota enkelhopp, ett dubbelhopp, 4 jämfota enkelhopp, 1 dubbel osv... ungefär var fjärde dubbelhopp landade jag på repet och var sjätte slog jag in det i smalbenen istället men jag lyckades få ihop 30 st dubbelhopp i alla fall, även om det krävdes många försök för de sista 5 dubbelhoppen när jag började bli trött!

Pullups är inte min starka sida, men med lite hjälp av maskinen på gymmet gick det bra, jag orkade alla 25 (5x5rep). Det känns futtigt att behöva så mycket som 80-85% av min kroppsvikt i "hjälpvikt" för att orka, men man måste ju börja någonstans, eller hur?

Jo, just jag, 2,5km löpning hann jag med också =)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Liza:)
Nu tycker jag det är dax för nån liten tävling, eller vad tror du? Jag behöver iaf mer motivation... Det behöver ju inte vara nå dunderpris heller... Eller inget pris alls, utan endast ära:) Vad tror du? Om du vill ha hjälp att komma på nån rolig tävling kan jag försöka hjälpa dig. Tror du fler läsare är intresserade av det? Kram<3

Minellie sa...

Hej Marie!!
EN tävling låter som en jättebra idé, men just nu kan jag nog behöva lite tips om jag ska komma på nåt... Är helt tom i skallen på sån inspiration just nu!

Hoppas allt är bra med dig annars? Kram kram!