01 juni 2010

Crossfit, dag 1

Det känns i armar och rygg att jag tränat nya saker idag =)

Armhävningar, burpees (armhävningar och upphopp) och dips... Eftersom jag inte klarar riktiga armhävningar gjorde jag dem mot armstödet på kökssoffan. Orkade ändå inte riktigt genomföra hela rörelsen... Men det känns i rätt muskler i alla fall, så snart kanske!
Burpeesarna blir ju inte riktigt samma när man inte utgår ur riktig armhävningsposition, men genom att sätta handflatorna i golvet före och efter varje upphopp så fick jag lite större rörelse i alla fall. 5 omgångar; 12 burpees, 12 dips & 9 armhävningar
Jag svettades som en gris hela passet!! lite orättvist uttryck, tror aldrig jag sett en blanksvettig gris som det droppar om :)

I morgon blir det hopprep och pullups... när jag nu ska klämma in det, har springpass på jobbet 7-12.30 16-21 och lovat bort mig på fika däremellan. Fast, det är väl bara att göra!

Inga kommentarer: