24 februari 2011

I mitt fönster är det vår!

Det är det då inte ute, så det är skönt att kunna fuska lite inne


Igår hade jag vilodag, från allt! Ingen träning, inget jobb, inga planer... Underbart!

Passade på att snacka lite skit & fika med min gode vän och PT Miska och laga gomiddag i form av hemgjord Indisk gryta. Mycket mumsig, men det gör sig definitivt inte på bild så det blir det ingen :P


Idag blev det en powerwalk till jobbet i morse med Bandit radio i lurarna, många gamla härliga klassiker där på morronen och ett bra tempo att gå till. Bäcksvart och 12 minus gör inte så mycket när det skrålar AC/DC eller Ozzy i lurarna


Lite högre tempo i joggen hem idag, testade utan broddarna och jag hade ganska bra grepp även om jag inte vågade skjuta ifrån för fullt.


Väl hemma blev det gårdagens WOD från Crossfit Nordic, om än något skalad;
5 varv, 30 sek vila mellan varven:
20 jämfota sidohopp över hantel
10 ringrodd
8 hantelrodd
6 situps
Totalt tog det 11:15 min inkl vilan, inte helt illa efter 4 km löpning och 122 trappsteg ;)


Lunchen på jobbet idag blev en ordentlig sallad med rökt lax och stuvad spenat, och till min stora förvåning var inte spenaten äcklig! Jag har inte ätit annat än färsk spenat de sista 10 åren eftersom jag inte klarat koncistensen på den tillagad, men ännu en nyttighet att blanda in i matlagningen igen alltså!! och ikväll blir det mer fisk, rödspätta närmare bestämt... mums mums.

1 kommentar:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja...jag har ju sagt det. Spenat är gott i alla former!
Snart kanske du äter pannerad fisk också... ;-)

Nu får vi allt hoppas att våren kommer snart. I Bergen snöade det igår...uffa!

KRAM KRAM!