22 januari 2011

Hur det gick??

MI har en lite skada i ena bröstmuskeln så hon kunde inte göra varken KB-Swings eller marklyft... MEN; VI anpassade passet lite så hon gjorde;
armhävningar, denna gång på knä och riktigt snygga sådana!!
Frontsquats (15kg extravikt i knäböjen, hon sa efteråt att hon kunnat köra mycket tyngre) och
DB-push-press med en 8kg hantel i varje hand
Det tog henne 11 min och 34 sek, men tänk att hon på knappt 3 månader gått från att lyfta 10kg i marklyft till nästan samma vikt i ena handen i axelpress! Fantastiskt!!

Jag körde passet som det var tänkt och även om jag gjorde armhävnignarna på knä även denna gång så var de mycket djupare denna gång, KB swings; fortfarande 12kg men det var nästan för lätt denna gång och i marklyften blev det 42,5kg... dubbelt så mycket som förra gången OCH jag gjorde det på drygt 1 minut kortare tid =D

Idag var var det egentligen vilodag, men eftersom jag jobbar em i morgon valde jag att träna idag istället. löpning 15 min i ganska högt tempo plus upp och nedvarvning. Jag var fruktansvärt opeppad och hade inte alls nån lust, men jag tog mig till gymmet i alla fall och tänkte köra 15 min jogg istället bara för att göra nåt. Men väl där körde jag i alla fall, lite lugnare än jag velat och vad jag vanligtvis kan men iaf 3 km på 20 minuter varav 5 min promenerande så jag är nöjd ändå.
MI den lilla dåren kunde inte sova i morse så hon gav sig ut o sprang sitt första utomhuspass någonsin, i halkan och mörkret. Det var längesen jag såg henne så lycklig som när hon kom förbi jobbet efter passet vid halvåttatiden. UNDERBART att se!! och lite avis blev jag allt...

Ikväll skulle det ha blivit party hos J, men jag mår illa, jätteilla! Det började strax efter träningspasset och har bara blivit värre. Hoppas att det är nåt jag ätit så att det går över snart, för kräksjuka har jag varken lust eller tid med!!!!! Usch!

Inga kommentarer: