12 oktober 2010

soffläge!

Tabata this är inte ett enkelt pass, inte ens om man skalar ner som jag gjorde ;)

Värmde upp med lugn jogg förljt av tabatasprints, vet inte hur långt jag kom på de 8 20sek-rundorna. hade fullt upp med att röra fötterna och hålla mig kvar på bandet *hahaha* flåsigt värre!
14,5km/h stod hastigheten på och jag hade nog kunnat höja det lite till om jag bara trott att jag klarade att hoppa på i den farten i starten av varje runda, tar det nästa gång ;)

Fick ihop 33 poäng idag, sämre än sist men tyngre övningar ("bara" 75% hjälpvikt i pullupmaskinen tex! Total failure efter 3 varje runda utom den första, men jag fick ihop 3 poäng där i alla fall) Även sit-ups ledde till failure klarade inte fler än 6 sista två varven och de poängen fick jag slita hårt för, fattar inte att jag har så svaga magmuskler!!!

I morgon blir det ryck, teknikövning med både hantel och skivstång.

Nu är det soffläge resten av kvällen, kan knappt lyfta armarna!! Ma&pa kommer förbi med mitt hörnskåp som stått i båtboden så snart har jag ett extra "klädskåp" i sovrumemt också, då behöver jag inte förvara kläder på golvet eller i IKEA-påse längre. EFTERLÄNGTAT!!

Inga kommentarer: