07 oktober 2010

Jag kan, jag vill, jag vågar!!!

Hej å hå!! Riktigt taskig planering idag, fick i stort sett inget vettigt gjort på hela förmiddan: frukost, lunch och lite organiserande i köket. Hade tänkt träna redan då så jag gick i träningskläder hela tiden... Alfons i farten igen och den här gången i maskopi med latmasken!!

Hade tänkt gå till jobbet istället och sen springa hem, men tiden rann iväg och det blev bilen idag (cykeln har blivit stulen *svordom, svordom, svordom*)

MEN! jag slutade "redan" 20.30 idag och gymmet stänger inte förrän 22 så jag gick dit direkt efter jobbet, tänkte springa lite och sen köra igenom min WOD när jag kom hem.
Fegisen i mig ville inte testa handstående och se ut som en treåring som försöker lära sig kullerbyttor riktigt så offentligt ;)

3 min snabb promenad, sen intervaller; 2 min löpning 9km/h som numera är ett ganska behagligt "precisöverjoggtempo" för mig följt av 1 min sprint (varierade mellan 12 och 13km/h), sen 3 min promenad på slutet. totalt 3,5km och 23 minuter.

Bestämde mig nånstans på vägen för att köra min WOD på plats i alla fall, övertalade mig själva att ev stirrare tänker "oj va kul det där ser ut, skulle jag också vilja våga prova" eller; "oj vad duktig hon är" =D det funkar, jag lovar!! och troligen är det precis så de tänker, de där som inte är helt upptagna med sitt eget alltså *hahaha*

Handståendet gick över förväntan, vågar nästan testa mot vägg nästa gång!! HSPU kör jag fortfarande med alla fyra i golvet och jag orkar inte full ROM (range of motion) men det går framåt här med =)

Utfallen gick bra, Hollow rocks är en bitch och jag har tydligen extremt svaga magmuskler men Swingsen har jag aldrig gjort så bra som idag!! Visst, bara 4kg KB men för första gången kände jag att tekniken satt där och jag jobbade med rätt muskler =D

Svettig, trött, stolt och lycklig ska jag nu gå och lägga mig och jag kommer sova såååå gott!

Natti natti

Inga kommentarer: