05 september 2010

På G igen!

I stort sett frisk igen, efter en härlig helt som inleddes med en resa till Stockholm med 20 andra galningar från jobbet. Där blev det middag på Anglais, Fotboll på Råsunda (som publik om det behöver förtydligas, många av er är ju ungefär lika isatta som mig i det här med sport...), ett par drinkar och lite skitsnack på Anglais sen ut på stan och stuffa runt till blandad musik, några öl och ett några alkoholfria drinkar (tråkigt med varannan vatten), lite sömn på Foresta ute på Lidingö, hotellfrukost och bussresa hem.

Inte världens bästa bild, men rätt ok platser ;)

Efter det har INGENTING hänt, å det har varit såååå skönt!

Eller ja, idag har vi tvättat lite mattor och annat smått o gott och så har jag kokat rabarbersaft och förberett för att koka rabarber/jordgubbssylt i morgon, men annars har jag inte lyft ett finger högre än vad som krävts för att lyfta en kaffekopp eller klappa en katt =)
En av 3 flaskor nykokt rabarbersaft på kylning...
I morgon ska jag till gymmet och träna för första gången på en halv evighet... tre veckor har jag haft uppehåll!!! Morgondagens träningspass blir 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 av frivändningar, marklyft och armhävningar. Ser fram emot att bli utpumpad!
Nystart på matfronten också, GI-start igen, jag kommer inte utesluta kolhydraterna helt ens de första två veckorna, men jag kommer kapa ganska hårt. 1 mål om dagen får innehålla antingen pasta, potatis eller bröd, mest för att det är svårt att få i sig vettig mat på jobbet annars...
Recept rabarbersaft;
1,3kg rabarber
2 L vatten
4,5 dl socker
saften från 1 stor citron
  • Skölj rabarbern och dela i bitar, koka tillsammans med vattnet i ca 15 minuter (rör inte, då kan det bli grumligt)
  • sila bort rabarberdelarna och häll tillbaka saften i kastrullen (skölj rent kastrullen först)
  • häll i socker och citronsaft
  • koka upp och skumma vid behov
Häll upp på flaskor (spädes 1-1 eller mer om man som jag gillar svagare saft), förvara svalt.
Saften innehåller inget koserveringsmedel, men den brukar inte räcka så länge heller ;)

Inga kommentarer: