25 juli 2010

Tabata

Jag har fastnat för tabata. Det är kul, riktigt kul och jobbigt!!

I förrgår blev det en riktig tabatagenomgång;
Rodd (i maskin)
Enhandsryck med hantel (varannan omgång per sida)
Utfall (varannat steg på varje på höger/vänster ben)
KB Swings (12kg!! tungt som bara den för lilla mig höll på att ge mig själv en astma-attack, jag som inte ens har astma...)
Pull-ups (i maskin med ganska mycket hjälpvikt)
Dips (också i maskin med lika mycket hjälpvikt som föregående övning)

Poäng för minsta antal övningar i en 20-sekundare/övning gav 47 poäng totalt

Vilodag lördag, mys i stugan med brasa god mat och regnruskigt ute. Passade på att sy en klänning som jag lovat att göra till vår granne här ute.

Idag regnrusk, dis och bara 16 grader ute... Perfekt väder för en löprunda!! På med träningskläder och skor och det viktigaste av allt; kepsen! Hade en lite förhoppning om att klara sikten genom glasögonen med den på huvet, men eftersom det tydligen inte regnar så mycket utan mest bara är vattendroppar som svävar i luften försvann all sikt efter ca 15 meter ;)
Lugn jogg som uppvärmning, 1 eller 1,5km ungefär sen Tabatasprints, efter 4 minuter vände jag utan extravila och sprang tillbaka till starten för tabatapasset, det tog 5 min 10sek... sen lugn jogg hem igen. Jag har inte mätt sträckan men nånstans kring 4km blev det totalt och en riktigt trött Liza var det som kom tillbaka... :D

Nu ska jag bestämma mig för om jag ska sy nya gardiner eller lägga mig under en filt och läsa, det lutar nog faktiskt åt nya gardiner eftersom M varit snäll och fixad gardinstängerna idag =)

Kram på er!

Inga kommentarer: