13 juni 2010

WOD 13/6

Jag ber om ursäkt för all text... ska försöka klämma in lite bilder nån dag snart också...
Dagens WOD bestod i ett cirkelträningspass om 5 stationer, 1 min per station, amrap (as many reps as possible), 1 minut vila. Totalt 3 varv. 1 poäng per genomförd repetition, mål; att få så hög totalpoäng som möjligt!

I box jumps (jämfota hopp upp på bänk eller låda)
II sprint 200meter (1 rep/omgång)
III Toe to bar (häng i armarna, nudda stången med tårna och ner igen)
IV Muscle-up träning (pull up följt av dip)
V Ryggresningar

Dagens största utmaning var att hitta nånstans där jag kunde göra alla övningar. Svårt att sprinta 200m i vardagsrummet, gymmet har ingen bra låda att köra BJ på och det blir lätt extra väntetid om folk är i vägen när man ska byta station, ute hittade jag ingenstans att köra pull-ups, speciellt inte om jag ska kunna byta enkelt till dips.... Till slut upptäckte jag ett klassiskt tripp-trapp-räcke i sandlådan bakom vårt hus och precis brevid en undangömd parkbänk som inte stod med ryggstödet inne i ett buskage.
Enda problemet var min egen fåfänga, 4 höghus med fönster ditåt och det fina söndagsvädret som lockat ut alla barn i lekparken (med tillhörande föräldrar). Men jag svalde stoltheten och körde på, glatt påhejad av barnen som efter ett varv började apa efter och köra samma övningar som jag. Givetvis med MYCKET bättre resultat =) Det blev faktsikt ganska kul och föräldrarna verkade inte ha nåt emot att jag underhöll barnen en stund...

BJ; Check inga större problem. Första två varven körde jag på en ganska låg betonglåda i sandlådan bakom vårt hus, sista varvet på en parkbänk.
Sprint; Jag är inte snabb, har aldrig varit, 200m tog mig ca 45 sek!
TTB; Omöjligt! Körde liggande på rygg på parkbänk och gjorde "halva bakåtkullerbyttor med raka ben" (om ni fattar) fast inte riktigt hela vägen så att tårna gick i backen över huvudet bara precis förbi mitt synfält, höll emot med händerna i bänkkanten precis över huvudet.
MU: Hittade inget bra ställe där jag smidigt kunde byta från pull up till dip så jag gjorde om detta moment till 2 olika:
1) Pull up-träning;ett av de enklaste progressionsstegen: hängande i armarna under stången, kroppen parallell med backen och knäna i 90graders vinkel i utgångsläget. dra upp hakan till stången med rak kropp och ner igen
2) Dips mot bänk
ryggresningar; Hittade inget riktigt bra att köra på och ville inte ligga på mage i sandlådan... det blev ländryggsresningar istället med stöd för låren mot parkbänkens ryggstöd.

Resultat? 217 poäng =)

Inga kommentarer: