23 maj 2010

Wohoooo!!!

Jag var en stund övertygad om att jag skulle vara tvungen att bryta förr eller senare, jag trodde vid flera tillfällen att jag skulle dö, jag hade ont, jag var trött, jag frågade mig om och om igen om varför jag gett mig in på det här jag lovade mig själv och mina ben att ALDRIG gör om det, det var varmt, FÖR varmt, underlaget är för hårt, broarna är för höga för min svindel, det är trängsel, men; Jag gjorde det, jag överlevde, jag gick i mål!!! Vilken fantastisk känsla att gå i mål efter 21097,5 meter!!

Idag har jag ont lite överallt, men inte så farligt som jag trodde att det skulle vara, mestadels stel i vaderna och axlarna, lite öm i benhinnorna och en rejääääl träningsvärk i låren. Inga blåsor, inget skav och fortfarande hela knän och i det stora hela känns det nu i efterhand som om det verkligen var värt det, jag hade aldrig tränat så mycekt under året utan moroten halvmara i maj! SÅ det lutar åt halvmara i maj nästa år också...

Ingen fantastisk tid, 2tim 49min men jag sa innan att målet är att komma i mål och går det under tre timmar är jag nöjd och min placering blev 10 535:te plats (av 58 122 anmälda... alla startade dock inte) vilket inte känns helt kass, och det lämnar ju ganska bra marginaler för förbättring ;)

Vad har ni gjort i helgen?

2 kommentarer:

Karin sa...

Åh, jag tänkte på dig igår. Du är så djävla bra! Jag beundrar dig verkligen! Eloge!

Minellie sa...

Tack! Jag kände omtankarna på vägen, det värmde och hjälpte mig ta några steg till när det kändes som tyngst =)